Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Διατροφή μέσα από πίνακες ζωγραφικής


Οι δραστηριότητες είναι ενδεικτικές και αποτελούν μέρος ενός διαθεματικού προγράμματος για το νηπιαγωγείο με θέμα" το φαγητό μας"




Ρενουάρ " γιορταστικό γεύμα"
Τα παιδιά περιγράφουν τον πίνακα, παρατηρούν τις ενδυμασίες των ανθρώπων, τα πράγματα υπάρχουν στο τραπέζι, ξεχωρίζουν και μετρούν πόσοι είναι οι άνδρες και πόσες οι γυναίκες , παρατηρούν πως κάθονται οι άνθρωποι στο τραπέζι, τα συναισθήματα τους.

Φαντάζονται που βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι, γιατί βρίσκονται εκεί, τι τρώνε, τι λένε μεταξύ τους Δημιουργούμε μία ιστορία για τον πίνακα με τις προτάσεις των παιδιών Γινόμαστε οι πρωταγωνιστές και παίζουμε την ιστορία

Ζωντανεύουμε τον πίνακα Προσπαθούμε να αναπαραστήσουμε όσο πιο πιστά μπορούμε τον πίνακα Μία ομάδα αναλαμβάνει να στρώσει το τραπέζι και η άλλη να πάρει τη θέση των ανθρώπων γύρω από το τραπέζι όπως απεικονίζονται στην εικόνα


Σεζάν " νεκρή φύση με ψωμί και αυγά"
Τα παιδιά πατατηρούν και περιγράφουν τον πίνακα

Δίνουμε στα παιδιά τα τρόφιμα και τα αντικείμενα που απεικονίζονται στον πίνακα , θα πρέπει με αυτά να αναπαραστήσουν τον πίνακα όσο πιο πιστά μπορούν Στη συνέχεια πρέπει να κάνουν το ίδιο χωρίς να βλέπουν τον πίνακα

Διατυπώνουμε πιθανές ερωτήσεις στα παιδιά και εκείνα πρέπει να εκθέσουν τους συλλογισμούς , τις απόψεις τους
Τι θα έκανε με το ψωμί ο ζωγράφος, πότε θα το έτρωγε, τι άλλο θα μπορεί να φάει, πόσα αυγά υπάρχουν, με τι θα μπορούσε να είναι γεμάτο το ποτήρι, τι το χρειάζεται το μαχαίρι, αν λείπει κάποιο άλλο αντικείμενο στο τραπέζι κλπ


Βαν Γκογκ " πατατοφάγοι"
Μιλάμε στα παιδιά για τον πίνακα αυτόν , τους λέμε οτι τον ζωγράφισε ένας πολύ μεγάλος ζωγράφος ο Βαν Γκογκ και απεικονίζει ανθρώπους που τρώνε πατάτες

Τα παιδιά καλούνται να μετρήσουν τους ανθρώπους του πίνακα, να βρουν αν είναι μέρα ή βράδυ και από που το κατάλαβαν, αν οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι δυστυχισμένοι και γιατί, αν είναι άνθρωποι σημερινής εποχής;

Το φαγητό που τρώνε είναι πατάτες , βρισκουν φαγητά που γίνονται με πατάτες και τα καταγράφουμε Βράζουμε πατάτες στο σχολείο και φτιάχνουμε πατατοσαλάτα Γινόμαστε και εμεις πατατοφάγοι της σημερινής εποχής

Μποτέρο " νεκρή φύση με καρπούζι"
Τα παιδιά περιγράφουν τον πίνακα, τι απεικονίζει , χρώματά του
Λέμε αινίγματα για τα φρούτα του Ζωγραφίζουν τον πίνακα στα δικά τους χαρτιά
Κόβουμε και στίβουμε πορτοκάλια για να πιούμε το χυμό τους
Κόβουμε καρπούζι σε τόσες φέτες όσα τα παιδιά της τάξης και το τρώμε