Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2011

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Διατροφή

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Το φαγητό μας

Αφόρμηση – προβληματισμός

Η αφορμή για την έναρξη του προγράμματος μπορεί να είναι η 16η Οκτωβρίου παγκόσμια μέρα επισιτισμού, οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών κλπ. Μέσα από συζήτηση διερευνούμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών γύρω από το θέμα.

Με κατάλληλες ερωτήσεις όπως :

Τι τρώμε;

Από πού προέρχονται οι τροφές μας;

Γιατί τρώμε;

Που τρώμε και πως;

Όλοι οι άνθρωποι τρώνε τα ίδια φαγητά ;

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην παρεούλα καταγράφουμε όλα όσα αναφέρουν τα παιδιά σχετικά με τη διατροφή (γνώσεις, εμπειρίες , απορίες, προτάσεις για θέματα συζήτησης). Προχωράμε στη συνέχεια στο σχεδιασμό του ιστογράμματος με τις ενότητες που θα αναπτύξουμε για την καλύτερη προσέγγιση του θέματος. Επιλέγουμε μια γωνιά της τάξης, όπου θα εκθέτουμε το υλικό μας και θα τοποθετούμε ότι σχετικό με το θέμα μας. Παράλληλα τοποθετούμε ένα πίνακα ανακοινώσεων, για τους γονείς και το κοινό όπου θα αναρτούμε σημαντικές πληροφορίες που θα προκύπτουν.

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων – πέντε και αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες.

Τα παιδιά μαζί με την εκπαιδευτικό αναλαμβάνουν τον εμπλουτισμό της γωνιάς με εικόνες φωτογραφίες, βιβλία , περιοδικά και ότι άλλο σχετικό με το θέμα μπορεί κάποιο να συλλέξει. Ενημερώνουμε τους γονείς και ζητούμε την βοήθεια τους για την υλοποίηση του προγράμματος.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ενότητα : ομάδες τροφών

Συζήτηση με τα παιδιά για το τι τρώνε , τι τους αρέσει , ποιο φαγητό τους αρέσει και ποιο όχι.

Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι τρώνε καθημερινά και τα καταγράφουμε.

Δημιουργούμε ένα πίνακα με τις διατροφικές συνήθειες μιας εβδομάδας.

Παίζουμε παιχνίδια γεύσεων (γλυκό ,πικρό, ξινό, αλμυρό) . Τα παιδιά δοκιμάζουν ζάχαρη, αλάτι , καφέ κ.α. και ανακαλύπτουν τις γεύσεις. Κάνουν το ίδιο με κλειστά μάτια.

Τα παιδιά παίζουν παντομίμα : βρες τι τρώω . Κάθε παιδί δείχνει με κινήσεις στους άλλους ότι κάτι τρώει. Τα άλλα παιδιά πρέπει να μαντέψουν τι τρώει.

Μιλάμε για τις ομάδες των τροφών. Διαβάζουμε το βιβλίο « το δικαστήριο των τροφών» της Αναγνωστοπούλου Νατάσας εκδ. Φυτράκη.

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες ζωγραφίζουν τις ομάδες των τροφών.

Λέμε αινίγματα για τα τρόφιμα και τα παιδιά μαντεύουν ποια είναι.

Διαβάζουμε την «κόκκινη κοτούλα» της Ζωρζ Σαρρή. Αναλύουμε το παραμύθι και παίζουμε δραματοποίηση: από το σιτάρι στο ψωμί.

Συζήτηση για τα τρόφιμα της κατηγορίας ψωμί, δημητριακά, ρύζι, ζυμαρικά.

Βρίσκουμε και κόβουμε εικόνες των ανάλογων τροφίμων , από διαφημιστικά των σουπερ μάρκετ και δημιουργούμε την πρώτη ομάδα .

Επίσκεψη στο φούρνο της γειτονιάς για να δούμε από κοντά τη διαδικασία παρασκευής του ψωμιού.

Φτιάχνουμε ψωμί στο σχολείο .

Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια με μακαρόνια :από το μακρύ στο κοντότερο , από το χοντρό στο λεπτό.

Διαβάζουμε το ποίημα : «η καλή μας αγελάδα» συζήτηση για την άλλη αμάδα των τροφών τα γαλακτοκομικά .

Τα παιδιά δημιουργούν την δεύτερη ομάδα τροφίμων με εικόνες από διαφημιστικά.

Επίσκεψη σε γαλακτοκομικό εργοστάσιο της περιοχής για να δουν από κοντά την επεξεργασία του γάλακτος και των προϊόντων του (γιαούρτι ,κρέμα ).

Παιχνίδι γεύσεων . Δοκιμάζουμε διάφορες τροφές από γάλα : γιαούρτι, κρέμες, βούτυρο, τυρί.

Ορίζουμε μια μέρα στο σχολείο μας που όλοι θα φέρνουμε για το δεκατιανό μας κάτι γαλακτοκομικό για όλη τη σχολική χρονιά.. Την ονομάζουμε η ημέρα του γαλακτοκομικού.

Παρασκευάζουμε μιλκ σεικ ακλουθώντας τη συνταγή .

Μιλκ σεικ μπανάνα:

· 2 μπανάνες

· 1 φλιτζάνι τσαγιού γάλα

· 1 κουταλιά της σούπας ζάχαρη

Ξεφλουδίζουμε και κόβουμε τις μπανάνες σε μικρά κομμάτια . Τις ρίχνουμε μέσα στο μπλέντερ. Προσθέτουμε σιγά -σιγά τα υπόλοιπα υλικά και τα χτυπάμε όλα μαζί.

Συζήτηση για την τρίτη ομάδα των τροφίμων : το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, αβγά και ξηροί καρποί.

Τα παιδιά δημιουργούν την τρίτη ομάδα τροφίμων με εικόνες από περιοδικά και διαφημιστικά.

Θεατρικό παιχνίδι : μια μέρα σε μια φάρμα. Τα νήπια σκέπτονται δραστηριότητες που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της μέρας σε μια φάρμα και τις παρουσιάζουν με αυτοσχεδιασμούς.

Παίζουμε παιχνίδια ψαρέματος . Τα παιδιά με τα καλάμια τους πηγαίνουν στη θάλασσα και ψαρεύουν ψαράκια . Έχουμε φτιάξει διαφόρων ειδών ψάρια από χαρτί στερεώνοντας ένα συνδετήρα στο ρύγχος τους. Σε κάθε καλάμι έχουμε δέσει με πετονιά ένα μαγνήτη στην άκρη του. Αφού «ψαρέψουν», η κάθε ομάδα τα ψάρια της ,τα σειροθετεί από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.

Τα παιδιά παρατηρούν και δοκιμάζουν ξηρούς καρπούς στη συνέχεια τους αναγνωρίζουν και μαντεύουν ποιοι είναι από τη γεύση, την αφή . Στη συνέχεια ταξινομούν ανακατεμένους ξηρούς καρπούς ως προς το είδος τους.

Συζητούμε με τα παιδιά για την τρίτη ομάδα των τροφίμων, τα φρούτα και τα λαχανικά.

Παρατηρούμε και αναγνωρίζουμε φρούτα και λαχανικά από τα βιβλία της Ε. Φακίνου «Λαχανικά» ,«Φρούτα»

Φέρνουμε στο σχολείο λαχανικά και φρούτα , τα παιδιά τα παρατηρούν , τα μυρίζουν , τα πιάνουν .

Αναφέρουν φαγητά που έχουν λαχανικά. Δημιουργούμε λίστα με τα φαγητά και ζωγραφίζουν δίπλα το λαχανικό που περιέχει.

Δημιουργία πίνακα της ομάδας των φρούτων και λαχανικών από εικόνες

Επίσκεψη στο μανάβικο

Παρασκευή φρουτοσαλάτας .Τα παιδιά διαβάζουν τη συνταγή και την εκτελούν. Στη συνέχεια δοκιμάζουμε τη φρουτοσαλάτα. Στο τέλος δοκιμάζουμε και αναγνωρίζουμε με κλειστά μάτια, μόνο από τη γεύση το φρούτο που φάγαμε.

Αντιγράφουν τη συνταγή για να την πάρουν σπίτι και να την φτιάξουν με τη μαμά τους .

Ορίζουμε μια μέρα της εβδομάδας , ημέρα φρούτου . Εκείνη τη μέρα θα έχουμε για δεκατιανό ένα φρούτο.

Παρουσιάζουμε στα παιδιά στον υπολογιστή μια παρουσίαση που έχουμε ετοιμάσει « η ιστορία μου». Ένα μήλο αφηγείται την ιστορία του ,πως βρέθηκε στη φρουτιέρα πάνω στο τραπέζι.

Ακολουθεί συζήτηση πάνω στη μικρή ιστορία . Τα παιδιά στη συνέχεια τοποθετούν στη σωστή σειρά εικόνες διαδοχής του μήλου από το δέντρο στο τραπέζι.

Ζωγραφίζουν την ιστορία και φτιάχνουν το βιβλίο «η μικρή ιστορία ενός μήλου».

Τα νήπια φυτεύουν σπόρους ώστε να επαληθεύσουν την υπόθεση ότι από τους σπόρους παράγονται τα φυτά. Η κάθε ομάδα ποτίζει και παρακολουθεί τα φυτά καθώς αναπτύσσονται. Εξηγούμε πως παίρνουμε τα φυτικά τρόφιμα.

Δίνουμε στα παιδιά κάρτες εξέλιξης ενός φυτού , από τη βλάστηση ως το μεγάλωμα και τις βάζουν στη σωστή σειρά.

Διαβάζουμε και δραματοποιούμε το ποίημα « η συνέλευση των φυτών».

Ομαδική ζωγραφιά με αποτυπώματα φρούτων και δημιουργούν πίνακα. Ο πίνακας των φρούτων.

Τραγούδι: «το χοντρό μπιζέλι» από το cd «Λιλιππούπολη».

Διαβάζουμε την ιστορία : « Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω» και τη δραματοποιούμε.

Κάθε παιδί ζωγραφίζει τα λαχανικά που τρώει.

Καλούμε την επόμενη μέρα να φέρουν από ένα λαχανικό που τους αρέσει και φτιάχνουμε μια λαχανόσουπα . Ο καθένας μας ονομάζει το λαχανικό που έφερε και βάλαμε στη σούπα και το λόγο που θα πρέπει να τη δοκιμάσουμε. Την τρώμε για μεσημεριανό.

Συζητάμε με τα παιδιά για την προέλευση των τροφίμων, και διακρίνουμε τρεις ομάδες τα φυτικά τα ζωικά και τα επεξεργασμένα . Κάθε φορά που αναλύουμε τις ομάδες των τροφών εξοπλίζουμε και τη γωνιά της διατροφής με το αντίστοιχο υλικό. Στην ομάδα των επεξεργασμένων μιλάμε για τα αναψυκτικά, γαριδάκια, βιομηχανοποιημένα γλυκά, καραμέλες κλπ και την προέλευση των τροφίμων αυτών.

Τα παιδιά από εικόνες που τους έχουμε δώσει κόβουν εκείνες με τα επεξεργασμένα και βιομηχανοποιημένα προϊόντα, για να δημιουργήσουν τον πίνακα των επεξεργασμένων τροφίμων.

Επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς για να ανακαλύψουμε τα επεξεργασμένα , τα φυτικά , τα ζωικά τρόφιμα.

Φύλλο εργασίας: αντιστοιχίζουν το προϊόν με τη αντίστοιχη πηγή προέλευσης.

Ξεχωρίζουν φυτικά ζωικά και επεξεργασμένα τρόφιμα.

Δίνουμε στα παιδιά φύλλο εργασίας με διάφορα τρόφιμα από όλες τις ομάδες. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα αγαπημένα τους.

Ενότητα : διατροφικές συνήθειες.

Διαβάζουμε την ιστορία « Ο ωραίος Δαρείος» της Ζαραμπούκα Σοφίας εκδ. Πατάκη και συζητάμε για την υγιεινή διατροφή, ποια τρόφιμα κάνουν καλό στον οργανισμό μας και ποια βλάπτουν. Τα παιδιά δημιουργούν ένα κατάλογο με φαγητά που έτρωγε καθημερινά ο γάτος όσο ήταν σπίτι, και ένα κατάλογο όταν έτρωγε όσο ήταν έξω από το σπίτι. Ζωγραφίζουν το γάτο Δαρείο όταν έτρωγε υγιεινά και όταν δεν τρεφόταν σωστά.

Επίσκεψη στο σχολείο διατροφολόγου – διαιτολόγου για να μας μιλήσει για τη σωστή διατροφή, για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

Μας φτιάχνει τη σωστή παιδική ημερήσια διατροφική πυραμίδα .

Τη συγκρίνουμε με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών.

Τα παιδιά φτιάχνουν πίνακα με τα γεύματα.

Δημιουργία κολάζ ο κος λιχούδης και ο κος νοστιμούλης. Ο κος λιχούδης ντύνεται με τις ανθυγιεινές τροφές ενώ ο κος νοστιμούλης με τις υγιεινές.

Συζητάμε με τα παιδιά διάφορες καταστάσεις όπως :ένα παιδί του αρέσει να τρώει μόνο μπανάνες και ένα άλλο μόνο μακαρόνια , ή ένας κύριος τρώει κάθε μέρα κρέας κλπ . Τα παιδιά φαντάζονται τι θα τους συμβεί , ζωγραφίζουν την κάθε περίπτωση. Θέτουμε προβληματισμούς αναφορικά με την ανάγκη της ποικιλίας στα γεύματα.

Δημιουργία μιας ιστορίας για έναν άνθρωπο που έτρωγε μόνο ντομάτες.

Ζωγραφίζουμε τις εικόνες της ιστορίας και την παίζουμε στο κουκλοθέατρο.

Διαβάζουμε το παραμύθι του «Άνκα». Συζητούμε τις περιπέτειες του Άνκα και θέτουμε ερωτήματα για την κατανόηση του παραμυθιού. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις εικόνες που φαντάστηκαν ακούγοντας το παραμύθι, τις ενώνουμε και δημιουργούμε την ιστορία του Άνκα. Δίνουν διαφορετικό τέλος στο παραμύθι. Δραματοποιούν την ιστορία.

Ζητάμε από τα παιδιά να περιγράψουν ένα γεύμα που θα περιλαμβάνει όλες τις διατροφικές ομάδες. Στη συνέχεια κόβουν από περιοδικά εικόνες φαγητών και με αυτές φτιάχνουν ένα κολάζ που θα αναπαριστά ένα γεύμα το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις διατροφικές ομάδες.

Διαβάζουμε την ιστορία « Μια δίαιτα για ελέφαντες» . Συζητάμε για τις τροφές που μας παχαίνουν , για την ασθένεια της παχυσαρκίας και τις επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου.

Παίζουμε θεατρικό παιχνίδι : ένα γεύμα στο σπίτι. Τα παιδιά παίζουν στιγμές από ένα οικογενειακό γεύμα στο σπίτι. Ανακαλούν στιγμές της καθημερινότητας τους και τις παρουσιάζουν ,όπως όταν δε θέλει ένα παιδί να φάει ή όταν ένα παιδί δε θέλει να φάει το φαγητό που έχει ετοιμάσει η μαμά κλπ.

Μετά συζητάμε τις συμπεριφορές που μας έδειξαν οι ομάδες παρουσίασης του θεατρικού παιχνιδιού, και μιλάμε για τους καλούς τρόπους στο τραπέζι. Διαβάζουμε το βιβλίο «Το μικρό βιβλίο των καλών τρόπων στο τραπέζι» της Κουαρό Κ. εκδ. Μεταίχμιο .

Διαβάζουμε το βιβλίο « Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι». Συζητάμε για την πέψη των τροφών τη λειτουργία του στομάχου και βρίσκουμε τις τροφές που βλάπτουν τα «ενζυμάκια». Δείχνουμε κάθε φορά εικόνες από τα όργανα για τα οποία μιλάμε από εγκυκλοπαίδειες. Σε χαρτί του μέτρου που στη μια πλευρά είναι ζωγραφισμένο ένα χαρούμενο ενζυμάκι και στην άλλη ένα λυπημένο, τα παιδιά ζωγραφίζουν τις αντίστοιχες τροφές.

Βρίσκουμε τραγούδια που αναφέρονται σε φαγητά και στη συνέχεια τα ταξινομούν σε υγιεινά και μη.

Δημιουργούμε αφίσα με τους κανόνες υγιεινής διατροφής και την αναπαράγουμε για να την πάρουν τα παιδιά στο σπίτι.

Ενότητα : ελαιόλαδο – μεσογειακή διατροφή και βιολογική καλλιέργεια

Μιλάμε για το λάδι και τα θρεπτικά συστατικά που μας προσφέρει για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα παιδιά βρίσκουν που χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο. Καταγράφουμε τις απαντήσεις.

Στο σχολείο φέρνουμε και δοκιμάζουμε ελιές. Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια με τις ελιές. Ταξινομούμε ελιές ανάλογα με το χρώμα , το μέγεθος, τη γεύση.

Επίσκεψη σε ελαιοτριβείο της περιοχής για να δούμε τη διαδικασία παραγωγής ελαιολάδου.

Δείχνουμε στο χάρτη περιοχές της Ελλάδας όπου παράγεται το λάδι αλλά και στην περιοχή γύρω από τη μεσόγειο θάλασσα

Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι συνταγές που έχουν ελαιόλαδο. Τις διαβάζουμε και εντοπίζουμε κοινά χαρακτηριστικά. Ζωγραφίζουν το φαγητό κάθε συνταγής και φτιάχνουμε βιβλίο. Βρίσκουμε τον τίτλο του βιβλίου.

Φτιάχνουμε αρωματικό λάδι. Σε μπουκαλάκια βάζουμε ελαιόλαδο και μετά προσθέτουμε διάφορα μυρωδικά όπως φασκόμηλο, ρίγανη κ.α. Το αφήνουμε για λίγες μέρες σε δροσερό μέρος μέχρι να αρωματιστεί. Το χαρίζουμε στους γονείς μας.

Δοκιμάζουμε το αρωματικό μας λάδι . Χρησιμοποιούμε για δεκατιανό φέτες ψωμί ραντισμένο με το αρωματικό λάδι.

Επίσκεψη βιολογικού καλλιεργητή ελιάς στο σχολείο. Πριν την επίσκεψη προετοιμάζουμε τα παιδιά για την επίσκεψη, μιλάμε για τις βιολογικές καλλιέργειες , αν έχουν ακούσει αυτή τη λέξη , αν ξέρουν τι είναι; Καταγράφουμε τις ερωτήσεις και τις απορίες ;

Αφού έχουν μάθει για τη βιολογική καλλιέργεια και τα πλεονεκτήματα της αλλά και τον τρόπο αναγνώρισης βιολογικών προϊόντων , τα παιδιά προσπαθούν να ξεχωρίσουν από τις ετικέτες τους , προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας.

Συγκρίνουμε δυο προϊόντα που φαίνονται ίδια, ένα βιολογικής και ένα μη βιολογικής, βρίσκουμε τις διαφορές. Σημειώνουμε σε χαρτί του μέτρου τι περιέχει το ένα και τι το άλλο , και την ημερομηνία λήξης. Καταλήγουμε σε συμπεράσματα για τα Ε που περιέχουν , τα συντηρητικά και πόσο επικίνδυνα είναι για την υγεία μας.

Τα παιδιά εντοπίζουν πόσο υγιεινά ή μη είναι διάφορα τρόφιμα που τους δείχνουμε από τις συσκευασίες τους. Τα ταξινομούν από τις ετικέτες τους σε υγιεινά και σε επικίνδυνα.

Δείχνουμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και μιλάμε για τα οφέλη της. Εξηγούμε στα παιδιά τη λογική της πυραμίδας: αυτά που βρίσκονται στη βάση πρέπει να τα τρώμε συχνότερα και αυτά που βρίσκονται στην κορυφή σπανιότερα. Συζητάμε αν όντως εφαρμόζουν στη διατροφή τους τη μεσογειακή πυραμίδα.

Κάθε ομάδα καταγράφει σε πίνακα τι τρώει καθημερινά για μια εβδομάδα. Στο τέλος της εβδομάδας βλέπουμε τα αποτελέσματα . Ποια ήταν η ομάδα που εφάρμοσε στη διατροφή της τη μεσογειακή διατροφή μετρώντας και συγκρίνοντας τον πίνακα κάθε ομάδας.

Ενότητα: φαγητό και άνθρωποι

Δείχνουμε στα παιδιά φωτογραφίες με φαγητά από διάφορες χώρες. Τα παιδιά τα συγκρίνουν με τα φαγητά που τρώμε στην Ελλάδα.

Φτιάχνουμε κολάζ με τα φαγητά του κόσμου . Τα παιδιά βρίσκουν από το ιντερνετ χαρακτηριστικές εικόνες διαφόρων χωρών και φαγητών τις εκτυπώνουν και τις κολλούν σε χαρτί του μέτρου, δίπλα κολλούν τη σπεσιαλιτέ κάθε χώρας.

Παίζουμε συμβολικά παιχνίδια. Γινόμαστε οι κάτοικοι διαφόρων χωρών και ετοιμάζουμε το φαγητό μας και τρώμε. Γινόμαστε ιταλοί και ετοιμάζουμε μια πίτσα, ή κινέζοι και ετοιμάζουμε τηγανιτό ρύζι και το τρώμε με τα ξυλάκια κ.λπ.

Συζητάμε με παιδιά άλλων χωρών για τα φαγητά που τρώνε στη χώρα τους.

Καλούμε μια μητέρα ενός παιδιού από άλλη χώρα να μας μιλήσει για τις διατροφικός συνήθειες της χώρα της , για τα φαγητά που τρώνε εκεί. Μας μαγειρεύει κάτι από τη χώρα της . Το δοκιμάζουμε.

Μια μέρα ετοιμάζουμε μπουφέ με τη βοήθεια μητέρων από άλλες χώρες , για να δοκιμάσουμε τις γεύσεις του κόσμου.

Καλούμε στο σχολείο τη γιαγιά ενός παιδιού να μας μιλήσει για τη διατροφή της όταν ήταν παιδί. Τα παιδιά γίνονται δημοσιογράφοι και τη ρωτούν τις ερωτήσεις που έχουν ετοιμάσει από την προηγούμενη μέρα . Τι έτρωγαν παλιά, πως το μαγείρευαν , που το μαγείρευαν , που έβρισκαν τα τρόφιμα κλπ. Ηχογραφούμε τη συζήτηση . Ζωγραφίζουμε μια εικόνα που φανταστήκαμε από αυτά που μας διηγήθηκε η γιαγιά.

Συγκρίνουμε τις παλιές διατροφικές συνήθειες με τις σημερινές.

Επισκεπτόμαστε το λαογραφικό μουσείο της περιοχής για να δούμε από κοντά τα οικιακά σκεύη άλλων εποχών, μαγειρικά σκεύη , σερβίτσια, δοχεία αποθήκευσης…. Μιλάμε για τη χρησιμότητα κάθε αντικειμένου. Μέσα από τα αντικείμενα φανταζόμαστε την καθημερινή ζωή μιας άλλης εποχής και τη ζωγραφίζουμε.

Φωτογραφίζουμε τα οικιακά σκεύη του μουσείου.

Ζητάμε από τους γονείς να εξοπλίσουν τη γωνιά του φαγητού με παλιά και καινούρια σκεύη παραγωγής φαγητού. Τα παιδιά παίζουν θεατρικά παιχνίδια. Ομάδα παιδιών ετοιμάζει φαγητό όπως παλιά και άλλη ομάδα ετοιμάζει φαγητό στη σημερινή εποχή. Δείχνουμε παιδιά του τρίτου κόσμου πεινασμένα, παιδιά που ψάχνουν στα σκουπίδια Εικόνες που θα προβληματίσουν τα παιδιά

και θα αναρωτηθούν για τις αιτίες της πείνας που υπάρχει στον κόσμο. Η νηπιαγωγός μπορεί να αναφέρει τη unisef, την actionaid και το έργο που κάνουν για να βοηθήσουν τα παιδιά όλου του κόσμου.