Σεπτέμβρης και επιστροφή στο σχολείο , οι πρώτες ημέρες είναι για όλους δύσκολες. Ας ξεκινήσουμε χαλαρά και δημιουργικά.
Στόχοι : να αντιληφθούν το χώρο, να προσαρμοστούν στο χώρο, να κοινωνικοποιηθούν, να επικοινωνήσουν , να αναπτύξουν κατάλληλες κινητικές δραστηριότητες, να έρθουν σε επαφή με πρόσωπα του περιβάλλοντος , να αναπτύξουν την οπτική αντίληψη, τη λεκτική έκφραση- τονικότητα- χροιά ομιλίας.
Με μουσική καλωσορίζουμε τα παιδιά. Πλησιάζουμε το κάθε παιδί ξεχωριστά και το χαιρετάμε με διάφορες κινήσεις ( δίνοντας τα χέρι για χειραψία, κουνώντας το χέρι, κάνοντας υπόκλιση κλπ)
Μουσική απαλή. Τα παιδιά βρίσκονται καθισμένα. Η νηπιαγωγός – εμψυχωτής περπατά αργά σύμφωνα με το ρυθμό της μουσικής χωρίς να μιλά . Μετά από μερικά βήματα δίνει το χέρι της σ΄ ένα παιδί και ζητά να την ακολουθήσει( χωρίς να μιλήσει) . Προχωρεί σε διάφορες κατευθύνσεις της αίθουσας και κάθε φορά δίνει το χέρι της και σ΄ ένα διαφορετικό παιδί μέχρι να σηκωθούν όλα. Αν κάποιο δε θέλει του προτείνουμε το χέρι και συνεχίζουμε σε κάποιο άλλο.
Η μουσική αλλάζει γίνεται πιο έντονη. Τα βήματα μας γίνονται τώρα πιο γρήγορα και πιο έντονα. Αφήνουμε τα παιδιά να προχωρήσουν όπως θέλουν, σύμφωνα με το ρυθμό, και ως προς όποια κατεύθυνση θέλουν.
Η μουσική πιο ήρεμη. Καθώς προχωράμε πηγαίνουμε μπροστά από κάποιο παιδί το χαιρετάμε , δίνοντας το χέρι μας και λέγοντας το όνομα μας ζητάμε στη συνέχεια να μας πει το όνομα του. Συνεχίζουμε με όποιο παιδί βρίσκεται κοντά μας καθώς περπατάμε. Παροτρύνουμε τα παιδιά να κάνουν το ίδιο, να γνωριστούν μεταξύ τους. « Καλημέρα με λένε Σοφία, εσένα πώς σε λένε;»
Μουσική χαλάρωσης . Καθόμαστε όλοι κάτω , κλείνουμε τα μάτια και ακούμε τη μουσική . Ονειρευόμαστε ότι βρισκόμαστε σε μια παραλία και κάνουμε ηλιοθεραπεία. Η μουσική σταματά ανοίγουμε τα μάτια και χαιρετιόμαστε με τους φίλους μας.
Την επόμενη μέρα μπορούμε να συνεχίσουμε τα παιχνίδια
Καλωσορίζουμε αυτή τη φορά τα παιδιά με ένα τραγούδι . Πλησιάζουμε το καθένα ξεχωριστά τραγουδώντας και χαιρετώντας το.
Στη συνέχεια λέμε το όνομα μας , παίζοντας ένα κρουστό όργανο. Δίνουμε το οργανάκι σε κάθε παιδί και λέει το όνομα του , χτυπώντας το ρυθμικά.
Στη συνέχεια ο παιδαγωγός με απαλή φωνή λέει μια μικρή ιστορία όπως : Βρισκόμαστε τώρα σε μια μεγάλη πλατεία , δεν έχουμε πάει ποτέ σ΄ αυτή την πλατεία, ας την περπατήσουμε και ας την παρατηρήσουμε. Σ΄ αυτή την πλατεία, δεν είμαστε μόνοι, υπάρχουν δίπλα μας και άλλοι θα προσπαθήσουμε να μην πέφτουμε πάνω τους για να μη συγκρουστούμε. Όσο θα ακούμε τη μουσική θα την εξερευνούμε σιωπηλοί όταν όμως η μουσική σταματά θα σταματούμε και εμείς και θα χαιρετούμε όποιον βρίσκεται κοντά μας και θα γνωριζόμαστε.
Και τα παιχνίδια συνεχίζονται όλη την εβδομάδα με διάφορες παραλλαγές κάθε φορά και φυσικά με καινούριους στόχους και πάντα με κάτι καινούριο που θέλουμε να περάσουμε στα παιδιά.
- Ο παιδαγωγός ετοιμάζει το σκηνικό ,για να παιχτεί το επόμενο παιχνίδι. Η μουσική αρχίζει. Ο παιδαγωγός μπαίνει στην αίθουσα κρατώντας μια παλιά βαλίτσα ή ένα παλιό μπαουλάκι το αφήνει στη μέση της αίθουσας . Το ανοίγει και από μέσα βγάζει με αργές κινήσεις ένα τεράστιο σεντόνι ζωγραφισμένο και λέει με αργή καθαρή φωνή : κοιτάξτε τι βρήκα μέσα στο παλιό μου μπαούλο, ένα μαγικό, αέρινο σεντόνι, το ζωγράφισαν μαγικά χεράκια και έχει μια μυστική δύναμη όποιος το πατά αντλεί δύναμη και πάντα λέει αλήθειες . Έχει και άλλες κρυφές δυνάμεις αλλά δεν θα σας τις πω τώρα, μια κάποια άλλη φορά. Θα με βοηθήσετε να το κρατήσουμε από τις άκρες του και να το απλώσουμε. Τώρα όποιος θα ανεβαίνει πάνω του θα μας παρουσιάζεται και θα μοιράζεται μαζί μας ένα μυστικό του για το τι του αρέσει να κάνει, με τι του αρέσει να ασχολείται. Ας πατήσω εγώ πρώτη να δοκιμάσω αυτή τη δύναμη. Και αρχίζουμε : το όνομα μου είναι Σοφία και μου αρέσει να τρώω παγωτό σοκολάτα, να ζωγραφίζω, να κάνω ποδήλατο,…...….να πηγαίνω σχολείο για να συναντώ τους καινούριους μου φίλους όπως είναι η φίλη μου ….. απλώνουμε το χέρι μας για να ανεβεί πάνω στο σεντόνι το επόμενο παιδί και να μοιραστεί τα μυστικά του μαζί μας.
- Ακούγοντας μουσική εμφανίζουμε ένα φτερό . Χορεύουμε μαζί του και ακουμπάμε με το φτερό τα χεράκια των παιδιών , το φυσάμε, το περνάμε από σε χέρι και έτσι το μεταφέρουμε σε διάφορα μέρη της τάξης. Το αφήνουμε να πέσει από ψηλά κάτω. Όση ώρα αιωρείται το φτερό εμείς στροβιλιζόμαστε, στη συνέχεια αλλάζουμε και βγάζουμε κραυγές ή μιλάμε ψιθυριστά ή τραγουδάμε κλπ.
- Δίνουμε το φτερό σε κάποιο παιδί. Μπαίνει στη μέση του κύκλου και το αφήνει να πέσει λέγοντας το όνομα του όπως του αρέσει δυνατά , κανονικά, ουρλιάζοντας , σιγανά κλπ , επαναλαμβάνουμε το όνομα του και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Το παιδί δίνει το φτερό σε κάποιο άλλο παιδί και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου