Μερικά μυστικά για μια ήρεμη τάξη
Φτιάχνουμε ένα ραδιόφωνο με δύο κουμπιά ένα πράσινο και ένα κόκκινο και το κρεμάμε στη γωνιά της παρεούλας. κάθε φορά που γίνεται ανησυχία χαμηλώνουμε την ένταση γυρίζοντας το πράσινο κουμπί ή πατώντας το κόκκινο για να κλείσουμε το ραδιόφωνο μας. Παίζουμε παιχνίδια φώνησης. Είμαστε ένα μεγάλο ραδιόφωνο , όσο ανεβάζουμε το πράσινο κουμπί ανεβαίνει η φωνούλα μας ( π.χ. φωνάζοντας τη φωνούλα α). Όσο χαμηλώνουμε , χαμηλώνει και η φωνή μας. πατώντας το κόκκινο κουμπί σταματάμε, το ραδιόφωνο κλείνει.
Όταν έρθει η ώρα για διάλειμμα , καθως μπαίνουν στη γραμμή είναι ωραίο το τραγουδάκι:
Έλα τώρα φιλαράκο
στη δική μας τη σειρά
το τρενάκι ξεκινάει
μια δεξιά μια αριστερά
πρόσεξε τον μπροστινό
μην είναι ο τεμπέλης
γιατί θα αποκοιμηθεί
και συ θα περιμένεις
χτύπα χέρια δεξιά
γύρνα γύρω - γύρω
χτύπα χέρια αριστερά
τα πόδια δυνατά. ( το τρενάκι των μικρών κυρίων από τα ζουζούνια)
Τελειώνοντας το διάλειμμα χτυπάμε το οργανάκι, που έχουμε συμφωνήσει με τα παιδιά, το οποίο όταν θα ακούμε , το παιχνίδι στην αυλή τελειώνει , μαζεύουμε τα παιχνίδια και μπαίνουμε στην τάξη.
Οταν μπαίνουμε στην τάξη μετά το παιχνίδι της αυλής, τα παιδιά βρίσκονται σε αναστάτωση , καλό είναι πριν περάσουμε στη επόμενη δραστηριότητα , να παίξουμε με τα παιδιά διάφορα παιχνίδια κινητικά , αισθησιοκινητικά. Στην αρχή τα παιχνίδια - ασκήσεις θα είναι γρήγορου ρυθμού με μουσική έντονη και καθώς θα περνάμε στο επόμενο ο ρυθμός θα μειώνεται με πιο χαλαρωτική μουσική. Mουσική για γρήγορα ζωηρά κινητικά παιχνίδια : π.χ tarantella, καν- καν του Offenbach, rondo alla turka του Mozart ενώ για πιο ήρεμα παιχνίδια: για την ελίζα του Bethoven, serenissima της Loreena Mckennitt
Για να περάσουμε από τις ελεύθερες δραστηριότητες στη παρεούλα για τις καθημερινές ρουτίνες μας:
θα μπορούσαμε πρώτα από όλα να συμφωνήσουμε με τα παιδιά ότι όταν θα ακούμε τον ήχο απο το μουσικό οργανάκι το ντέφι π.χ. τα παιδιά θα πρέπει να μαζέψουν και να τακτοποιήσουν τα αντικείμενα με τα οποία έπαιζαν στις γωνιές τους, στη συνέχεια να περάσουν στην παρεούλα.
Στην παρεούλα για να ετοιμάσουμε τα παιδιά για τις επόμενες δραστηριότητες ,ώστε να είναι ήρεμα και χαλαρά , θα παίξουμε παιχνίδια χαλάρωσης . Ακούγοντας μουσική σε ρυθμό andante π.χ. Beethoven, sonata στο σεληνόφως. Αναπνέουμε με τον ρυθμό της μουσικής. πιανόμαστε όλοι μαζί και κινούμε τα χέρια με τον ρυθμό της μουσικής. Βάζουμε τα χεράκια πάνω στην κοιλίτσα μας , αναπνέουμε από τη μυτούλα και εκπνέουμε αργά , βγάζουμε τον αέρα απο το στόμα όσο πιο αργά μπορούμε. Σιγά- σιγά ξαπλώνουμε στη μοκέτα. ο καθένας μόνος του κλείνει τα μάτια και ονειρεύεται.
Όταν έρθει η ώρα για διάλειμμα , καθως μπαίνουν στη γραμμή είναι ωραίο το τραγουδάκι:
Έλα τώρα φιλαράκο
στη δική μας τη σειρά
το τρενάκι ξεκινάει
μια δεξιά μια αριστερά
πρόσεξε τον μπροστινό
μην είναι ο τεμπέλης
γιατί θα αποκοιμηθεί
και συ θα περιμένεις
χτύπα χέρια δεξιά
γύρνα γύρω - γύρω
χτύπα χέρια αριστερά
τα πόδια δυνατά. ( το τρενάκι των μικρών κυρίων από τα ζουζούνια)
Τελειώνοντας το διάλειμμα χτυπάμε το οργανάκι, που έχουμε συμφωνήσει με τα παιδιά, το οποίο όταν θα ακούμε , το παιχνίδι στην αυλή τελειώνει , μαζεύουμε τα παιχνίδια και μπαίνουμε στην τάξη.
Οταν μπαίνουμε στην τάξη μετά το παιχνίδι της αυλής, τα παιδιά βρίσκονται σε αναστάτωση , καλό είναι πριν περάσουμε στη επόμενη δραστηριότητα , να παίξουμε με τα παιδιά διάφορα παιχνίδια κινητικά , αισθησιοκινητικά. Στην αρχή τα παιχνίδια - ασκήσεις θα είναι γρήγορου ρυθμού με μουσική έντονη και καθώς θα περνάμε στο επόμενο ο ρυθμός θα μειώνεται με πιο χαλαρωτική μουσική. Mουσική για γρήγορα ζωηρά κινητικά παιχνίδια : π.χ tarantella, καν- καν του Offenbach, rondo alla turka του Mozart ενώ για πιο ήρεμα παιχνίδια: για την ελίζα του Bethoven, serenissima της Loreena Mckennitt
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου